Is Turboing Your Car Worth It?

2021 6 ژانویه
1 229 648 بازدید

The day has come to find out if all of our hard work has paid off, has it been worth it to throw a turbo kit on the Miata in our journey for more power. Today we wrap up what needs to be done in order to get the Miata back down to the Dyno at EF1 Motorsports. Will it explode? Will it even make it down? Will it make more power? So many questions!!! Let’s get to it!
We have a new channel!
irworld.info/lost/Ovwuc_zaBzXpEo6Up35jxg
Money Pit is where you get to learn about cars as we work on them. Each ep we’ll breakdown how each component works and then we’ll upgrade it. Join us in our journey to build cool cars, learn about them, and drive the crap out of them!
Some of our best videos ever are coming out soon, stay tuned so you won't miss a thing!
►Subscribe here: bit.ly/1JQ3qvO
Check out more Donut Media Videos: irworld.info/show/fy-lm-h-y/ha9of6h_mqh3lNQ.html…
Want a Donut shirt or sticker? Visit shop.donut.media/
Like us on Facebook: facebook.com/donutmedia/
Click here if you want to learn more about Donut Media: www.donut.media/
Donut Media is at the center of digital media for the next generation of automotive and motorsports enthusiasts. We are drivers, drifters, and car enthusiasts who love to tell stories.

نظر
  • Did you happen the rings?

    Jesse ThomasJesse Thomasپیش 5 ساعت
  • 2:51 that was satisfying how the screws dropped into place while the music stopped, nice editing. 😎

    Bullet 44Bullet 44پیش 23 ساعت
  • Just look at the expression on his face. Is it worth it? Of course it is.

    Steve WalkerSteve Walkerپیش روز
  • world is a lot better with you here! Love you all ❤️ )

    bouytt guytbouytt guytپیش روز
  • 12:52 *Ah yes

    Bert CorkBert Corkپیش روز
  • Hey I got a r18 z1 in my Honda Civic 2015 ex coupe and I have begun to mod it a little I have put better injectors like 24p, a performance fuel pump, magna flow exhaust with 2.5 opening, and also a k/n air intake and changed fuel pressure valve and Oxygen sensor. I have been looking into tunning all this once I put a supercharger or turbo charger, but I have one problem I would be running all this on a cvt transmission...any suggestions

    lightskin keith sweatlightskin keith sweatپیش 2 روز
  • 8:19 was that a trailer park boys reference?!!!

    Joshua BacharachJoshua Bacharachپیش 2 روز
    • I think you meant 227 HRSPRS!!

      bouytt guytbouytt guytپیش روز
  • I sure hope they money pit a classic car next! Air intake!

    Family HouseFamily Houseپیش 2 روز
  • Please do a video on the scion tc please, its probably the only 2000s car you guys havent covered thats a 2door hatch. (Please shine a positive light on it lol)

    nappywootznappywootzپیش 2 روز
  • “We met my goal for maybe the first time ever”

    kolim jonekolim joneپیش 3 روز
  • Ewww van life is where it’s at in 2020

    HowardtrnHowardtrnپیش 3 روز
  • I'm so dang excited right now. Have a Saturn that needs turbo,o1 sl2 80,000 miles. So Fun.

    Doug ChitwoodDoug Chitwoodپیش 3 روز
    • Where can I get one of those sweet ass green tiger hats? For real.

      kolim jonekolim joneپیش 3 روز
  • did yall ring gap it?

    OBI-JUAN -KENOBIOBI-JUAN -KENOBIپیش 3 روز
  • Why was Nolan wearing a mask? Is he scared?

    michaelhagermichaelhagerپیش 3 روز
  • HELL YEAH! TIME TO CELEBRATE WITH A 2 HOUR LOOP OF WHALE NOISES!

    Gavin_ Type_1Gavin_ Type_1پیش 3 روز
  • I leave this under every video I watched, it helps the algorithm

    mick mullermick mullerپیش 3 روز
  • Can I request guys next project car is Toyota tamaraw fx🙏

    BD BEATS.BD BEATS.پیش 3 روز
  • Why does it flutter though? Didn’t they add a blow-off?

    Starsten CahlStarsten Cahlپیش 3 روز
  • This Miata is worth more money that he put into the car just for the sole fact that it was done so well

    D'Anthony ShippsD'Anthony Shippsپیش 3 روز
  • His kids are gonna find this car and he’s gonna have a story to tell

    Dr_BucketStien TMDr_BucketStien TMپیش 4 روز
  • Im here from the future to let you know on track day your head is gonna Leak Oil!

    MrLighTMrLighTپیش 4 روز
  • I think you meant 227 HRSPRS!!

    Dat_Boi TrisDat_Boi Trisپیش 4 روز
    • 6:48 yeah, wear that mask you 🐱y

      yasio boloyasio boloپیش 3 روز
  • I wish tuning in Germany was half as cheap, and also legal 😢

    Robin BegemannRobin Begemannپیش 4 روز
  • No air filter huh? Lol

    RebelKingRebelKingپیش 4 روز
  • California state reff wants to know your location😂😂 #fuckcalifornia

    InfamousMaciasInfamousMaciasپیش 4 روز
  • Where did u get that tiger hat? Longshot on the reply but that thing is sickkkkkk

    Mitchell BeasleyMitchell Beasleyپیش 4 روز
  • The only issue was a coolant leak? You got off lucky

    John JohnsonJohn Johnsonپیش 4 روز
  • Where can I get one of those sweet ass green tiger hats? For real.

    ryan tavaresryan tavaresپیش 4 روز
  • hell yeah mo powa bebeh

    Pavendax VeseidenPavendax Veseidenپیش 4 روز
  • Landon was here

    Landon KupferLandon Kupferپیش 4 روز
  • Get rid of those plastic barbs.

    TnT ZimmermanTnT Zimmermanپیش 4 روز
  • So, yeah the car is cool whatever but uh when you gonna get a haircut mate

    CafeconkailaCafeconkailaپیش 4 روز
  • ads

    Jiannis SampanisJiannis Sampanisپیش 4 روز
  • yep, im never going to find an untarnished manual miata now

    frustrated frogfrustrated frogپیش 4 روز
  • Put in a thicker head gasket when this one blows so you can lower the compression and rise the boost

    Casting SpellCasting Spellپیش 4 روز
  • When he says “we fuckin did it” did anyone else laugh at how he said and reacted to it physically XD😆

    asioe kiouasioe kiouپیش 5 روز
  • Skip to 9 mins

    Christopher DeCosimoChristopher DeCosimoپیش 5 روز
  • 6:48 yeah, wear that mask you 🐱y

    shadow demonshadow demonپیش 5 روز
    • Car Throttle turboed his Miata...didnt end well. Hope yours does.

      asioe kiouasioe kiouپیش 5 روز
  • But will it do a burnout???

    Rylee DurandRylee Durandپیش 5 روز
  • Get an FE3 - 2.0L 16V DOHC from the Euro 626. It swaps directly into the Miata and you can use the Miata transmission.

    TURBOCHARGERTURBOCHARGERپیش 5 روز
  • I wanna buy an is300 and turbo it but I’m now starting to feel so confused.

    Elijah DavilaElijah Davilaپیش 5 روز
  • Am I the only one who cringed when he used an impact to loosen the plugs?

    Ryan MRyan Mپیش 5 روز
  • Nolan wearing that mask makes him that much more of a poormans reject James.

    Polemistís ArcturusPolemistís Arcturusپیش 5 روز
  • My car has 208k miles is it good for a tune?

    Frost 956Frost 956پیش 5 روز
  • i thought modding your car in Cali was illegal like what

    Jonah SpragueJonah Spragueپیش 5 روز
  • me, who doesn't even own a car: wow that's such a nice build aLl i WaNt iS a SuPrA oR r34 bUt mAn tHat miAta mUst bE eXpEnSiVe

    Block of CheeseBlock of Cheeseپیش 5 روز
  • Sounds right. Looking forward to the track day videos

    Mark GravesMark Gravesپیش 5 روز
  • The ol' *"We have to finish x just in time so we can y"* narrative trick. Donut is learning how to reality television.

    futsuufutsuuپیش 5 روز
  • YEAAAHH

    Rodrick LodowicaRodrick Lodowicaپیش 5 روز
  • 5 episodes from now, when turbo effect has worn off: "Is engine Swapping a V6 worth it?"

    Bart Van Der LindenBart Van Der Lindenپیش 5 روز
  • is widebodying worth it???

    Bart Van Der LindenBart Van Der Lindenپیش 5 روز
  • Ok now we're gonna need a video of PURE SOUND. Just this thing driving around going naaaaaaaaaaaaaaaaaa-stustustustu

    4WheelDriving4WheelDrivingپیش 5 روز
  • He looks so tired, to see Zach genuinely excited makes me happy.

    bcvbb hyuibcvbb hyuiپیش 5 روز
  • Car Throttle turboed his Miata...didnt end well. Hope yours does.

    Horatio HuffnagelHoratio Huffnagelپیش 6 روز
  • Guys I have a question. That is can we fix nitrous oxide system in a turbocharged engine???? Please answer for the question 😭😭I'm very eager to see the answer cause I need to fit ..

    Ravi VarmanRavi Varmanپیش 6 روز
  • Great job on the video! Can't wait for next week.

    Jeffrey JordanJeffrey Jordanپیش 6 روز
    • Why does Zach look like he saw a Tiger?

      bcvbb hyuibcvbb hyuiپیش 5 روز
  • Love the tiger hat

    in Valhalla神様in Valhalla神様پیش 6 روز
  • Yeeeaaaahhh I'm pumped!!!

    Mauricio OlmedoMauricio Olmedoپیش 6 روز
  • are we really getting that happy over 227hp :D ls swap that thing with a turbo then we are talking :d

    Brandon CarterBrandon Carterپیش 6 روز
  • idk, cheaper, less complicated, and easier to just swap the baby motor for a better option. plenty of stock power plants out there making better numbers than that.

    nathan campbellnathan campbellپیش 6 روز
  • I'm surprised you guys don't have a truck and trailer yet.

    Steve JohnsonSteve Johnsonپیش 6 روز
  • I would at least zip tie those vacuum hose fittings to hold it more securely to the nipples. Less chance of explosive diarrhea haha

    WildHorse RacingWildHorse Racingپیش 6 روز
  • The oil is wrong IT NEEDS TO BE MOBIL 1

    Super TeslaSuper Teslaپیش 6 روز
  • awesome

    Kyle BorjasKyle Borjasپیش 6 روز
  • What’s the cost of a tuning session like this? Throwing a turbo into my wife’s 2.5l Beetle, and there’s a company that will reprogram ECU for $700 but would feel better tuning on a dyno. Just scared of the potential cost.

    DaveDaveپیش 6 روز
  • MOAH POWA BABY

    NineTailsNineTailsپیش 6 روز
  • Get a carwash maybe?

    sia shirvarsia shirvarپیش 6 روز
  • man....thats a cool hat tho 😭😭

    Hisham NanoHisham Nanoپیش 6 روز
  • Is that miata fully stock with a turbo?? If it's not stock so. What she has??

    Mkhitar KhodaverdianMkhitar Khodaverdianپیش 6 روز
  • DID YOU JUST USE A FUCKING IMPACT ON SPARKPLUGS ?!?!?!?!??!

    JEPO OFFICIALJEPO OFFICIALپیش 6 روز
  • Why does Zach look like he saw a Tiger?

    SERGSERGپیش 6 روز
  • dang how expensive all that is... idk how much my urs4/600hp have been cost to me even it was factory turbo car. only camshafts is like ~1500e edit: its only 600hp just because my ecu have integrated MAP sensor that doesnt understand over 1,6bar and im lazy and havent chance that map yet

    puuhapuuhaپیش 6 روز
  • Throw in a K20Z3. 260wheel. NA.

    Tyler BreivogelTyler Breivogelپیش 6 روز
  • The video I’ve been waiting for

    Cam _YtCam _Ytپیش 6 روز
  • Why have a blow-off valve if you're still going to get turbo flutter?

    rangersixsixrangersixsixپیش 6 روز
  • What kind of click bait fuvking title is this lol

    BALLGAWKERBALLGAWKERپیش 6 روز
  • Episode after track day: how to rebuild an engine with forged internals and crank up the boost

    laskin riubnlaskin riubnپیش 6 روز
    • More contenttttttt

      JM4 GAMINGJM4 GAMINGپیش 4 ساعت
  • This was so worth the wait. I’m unbelievably happy for Zach.

    Robert CastiglioneRobert Castiglioneپیش 6 روز
  • Yall wanna make money with merch you should make a mechanic inclination test thats serious for 60 bucks or more and if they pass they get a donut mechanic certification i bet there's alot of uncertified mechanics that know what they're doing

    hunter Wagarhunter Wagarپیش 6 روز
  • @donutmedia or @zackjobe are you running a block off plate on the blowoff v for the turbo flutta or what

    Ethan MaierEthan Maierپیش 6 روز
    • thought of that yet but I vote to do either of those!!!

      laskin riubnlaskin riubnپیش 6 روز
  • IS THAT SUPRA!(9:14)

    Mohit DhaliMohit Dhaliپیش 6 روز
  • Donut found a perfect fit

    FopFopپیش 6 روز
  • next episode....How to know that u have a blown block

    hanj bjerkanhanj bjerkanپیش 6 روز
  • He's like Einstein

    Lucas 999Lucas 999پیش 6 روز
  • dude im so fkn stoked!!! lets goooo!!!!

    k0valskik0valskiپیش 6 روز
  • “Are Head Gaskets worth it?”

    Eric WEric Wپیش 7 روز
  • 10:58 HE THIRSTY HE THIRSTY

    mikenike40mikenike40پیش 7 روز
  • Like to activate.

    zuygj bnsvzuygj bnsvپیش 7 روز
  • How do you double like a video?

    Michael ShieldsMichael Shieldsپیش 7 روز
  • You should have done a 4g63 engine swap with turbo.

    paris dakaparis dakaپیش 7 روز
  • Technically you're not making 227whp because you told your tuner to dial it back by 2psi of boost. So no you're not driving or racing your miata at 227whp, at 12psi you're like around 210whp or so. So stop lying bro it would've been cheaper dropping a k24a into your miata and make 227whp all motor stock!!

    Elias MelendezElias Melendezپیش 7 روز
    • @zuygj bnsv if he actually did a k24a swap yes Definitely more powa baby lol

      Elias MelendezElias Melendezپیش 6 روز
    • mo power babehhhh

      zuygj bnsvzuygj bnsvپیش 7 روز
  • one word, Downforce.

    winterwinterپیش 7 روز
  • In sort, their a pain in the fuckin' ass. They sound dope though! As long you succeed and don't blow your heads up. Definitely costed dude a pretty penny.

    Insom I Keep CalmInsom I Keep Calmپیش 7 روز
  • Ls swap the Miata

    The earth MarshionThe earth Marshionپیش 7 روز
  • Sooooooo would it be safe to assume that next season of money pit will consist of rebuilding with forged internals and expect 300whp+ Or an engine swap? Idk if you guys thought of that yet but I vote to do either of those!!!

    Nathaniel HamptonNathaniel Hamptonپیش 7 روز
  • Congratulations 🍾

    Louis Harviley JrLouis Harviley Jrپیش 7 روز
  • This man is so fucken handsome wtf and am straight

    christianchristianپیش 7 روز
    • 😂 chill

      jake heavlowjake heavlowپیش 7 روز
  • Bruh. The way you removed the sparkplugs without even looking... you're going to crack the ceramic and those pieces are going to fall into the engine.

    E46E46پیش 7 روز
  • ** doesn't even have a turbo** "I'm gettin me mallet!"

    NobodyNobodyپیش 7 روز
  • Idk why i love when things go wrong and you guys gotta fix em it’s so funny 😂

    Diego MillaDiego Millaپیش 7 روز
IRworld